Regulamin organizacyjny

Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin organizacyjny Domu Pomocy Społecznej „Dom Kombatanta” w Mocieszach zwany dalej
„Regulaminem” określa strukturę organizacyjną i szczegółowy zakres zadań jednostki.
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) Domu – należy przez to rozumieć Dom Pomocy Społecznej „Dom Kombatanta” w Mocieszach;
2) Dyrektorze – należy przez to rozumieć Dyrektora Domu Pomocy Społecznej „Dom
Kombatanta” w Mocieszach.
3) Mieszkańcu (w różnej liczbie i przypadku) – należy przez to rozumieć mieszkańca Domu
Pomocy Społecznej „Dom Kombatanta” w Mocieszach.
§ 3
Dom działa na podstawie:
1) Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1445);
2) Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. .o pomocy społecznej (Dz. U. z 2015 r. poz. 163 ze zm.);
3) Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 ze zm.)
4) Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie
domów pomocy społecznej (Dz. U. z 2012 r. poz. 964);
5) Statutu Domu Pomocy Społecznej „Dom Kombatanta” w Mocieszach;
6) Niniejszego Regulaminu oraz innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz
uchwał, zarządzeń i regulacji wydawanych przez organy Powiatu Monieckiego i Dyrektora.
§ 4
1. Dom jest jednostką organizacyjną Powiatu Monieckiego o zasięgu ponadgminnym,
przeznaczoną dla osób przewlekle somatycznie chorych oraz osób w podeszłym wieku.
2. Gospodarka finansowa Domu jest prowadzona zgodnie z zasadami obowiązującymi jednostki
budżetowe.
3. Nadzór nad działalnością Domu sprawuje Starosta Moniecki przy pomocy Powiatowego
Centrum Pomocy Rodzinie w Mońkach.


Rozdział II
Cele i Zadania Domu
§ 5
1. Dom zapewnia całodobową opiekę mieszkańcom, świadczy usługi bytowe, opiekuńcze i
wspomagające na poziomie obowiązującego standardu, w zakresie i formach wynikających z
indywidualnych potrzeb mieszkańców, uwzględniając stopień ich fizycznej i psychicznej
sprawności.
2. Celem działania Domu jest zapewnienie jego mieszkańcom warunków bezpiecznego i godnego
życia, intymności, wolności, niezależności oraz umożliwienia rozwoju osobowości i
samodzielności.
3. Usługi bytowe świadczone mieszkańcom polegają na:
1) zapewnieniu miejsca zamieszkania w dwu i trzyosobowych pokojach odpowiednio
wyposażonych, sprzątanych w miarę potrzeb nie rzadziej niż jeden raz dziennie;
2) zapewnieniu wyżywienia poprzez zapewnienie trzech posiłków dziennie z możliwością
wyboru zestawu posiłków lub otrzymania posiłku dodatkowego oraz posiłku dietetycznego,
zgodnie ze wskazaniami lekarza;
3) zapewnieniu odzieży i obuwia odpowiedniego rozmiaru w odpowiedniej ilości,
dostosowanych do pory roku, utrzymanych w czystości, mieszkańcom którzy nie posiadają
odzieży i obuwia oraz nie mają możliwości ich zakupienia z własnych środków;
4) pomocy w utrzymaniu czystości i higieny osobistej;
5) zapewnieniu mieszkańcom środków czystości, przyborów toaletowych i innych przedmiotów
niezbędnych do higieny osobistej, jeżeli ich nie posiadają i nie są w stanie zakupić z
własnych środków, a także ręczników i pościeli zmienianej w razie potrzeby, nie rzadziej
jednak niż raz na dwa tygodnie.
4. Usługi opiekuńcze świadczone mieszkańcom polegają na:
1) udzieleniu pomocy w podstawowych czynnościach życiowych;
2) pielęgnacji;
3) niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych
5. Usługi wspomagające świadczone mieszkańcom polegają na:
1) umożliwieniu udziału w terapii zajęciowej;
2) podnoszeniu sprawności i aktywizowaniu mieszkańców domu;
3) umożliwieniu zaspokojenia potrzeb religijnych i kulturalnych;
4) zapewnieniu warunków do rozwoju samorządności mieszkańców domu;
5) stymulowaniu nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktu z rodziną i społecznością
lokalną;
6) działaniu zmierzającym do usamodzielnienia mieszkańca domu, w miarę jego możliwości;
7) pomocy usamodzielniającemu się mieszkańcowi domu w podjęciu pracy, szczególnie
mającej charakter terapeutyczny, jeżeli mieszkaniec spełnia warunki do takiego
usamodzielnienia;
8) zapewnieniu bezpiecznego przechowywania środków pieniężnych i przedmiotów
wartościowych;
9) zapewnieniu przestrzegania praw mieszkańców domu oraz zapewnieniu mieszkańcom
dostępności do informacji o tych prawach;
10)sprawnym wnoszeniu i załatwianiu skarg i wniosków mieszkańców domu.
6. Dom umożliwia i organizuje Mieszkańcom pomoc w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych
przysługujących im na podstawie odrębnych przepisów. Dom pokrywa obowiązujące opłaty
ryczałtowe i częściową odpłatność do wysokości limitu ceny za leki wymienione w przepisach o
powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym.
7. W celu określenia zakresu usług wynikających z indywidualnych potrzeb mieszkańca, Dom
powołuje zespoły terapeutyczno – opiekuńcze składające się z pracowników Domu, którzy
bezpośrednio zajmują się wspieraniem mieszkańca i wspólnie z mieszkańcem opracowują i
realizują indywidualne plany wspierania mieszkańca.
8. Działania wynikające z indywidualnego planu wspierania mieszkańca koordynuje pracownik
Domu, zwany pracownikiem „pierwszego kontaktu”, wskazany przez mieszkańca Domu, jeżeli
wybór ten jest możliwy ze względu na stan zdrowia mieszkańca i organizację Domu.

Rozdział III
Organizacja domu
§ 6
1. Pracą Domu kieruje Dyrektor, którego zatrudnia i zwalnia Zarząd Powiatu w Mońkach po
zasięgnięciu opinii kierownika Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Mońkach.
2. Dyrektor ponosi odpowiedzialność za całokształt działalności.
3. Dyrektor działając zgodnie z przepisami prawa, w szczególności:
1) posiada pełną samodzielność w sposobie realizacji wyznaczonych celów działania Domu i
ponosi odpowiedzialność za podjęte decyzje;
2) ustala plan finansowy Domu;
3) ustala wielkość zatrudnienia, dobiera pracowników i dokonuje zmian w wewnętrznej
organizacji pracy;
4) nadzoruje sprawy kontroli wewnętrznej, bhp i ppoż;
5) ustala zasady wynagradzania pracowników i przyznawania innych świadczeń;
6) Dyrektor zgodnie z udzielonym przez Zarząd Powiatu Monieckiego pełnomocnictwem
reprezentuje Dom na zewnątrz oraz gospodaruje jego mieniem.
4. Dyrektor kieruje Domem przy pomocy:
1) Głównego księgowego;
2) Kierownika działu administracyjno – gospodarczego;
3) Kierownika działu Opiekuńczo – Terapeutycznego.
5. Dyrektora podczas jego nieobecności zastępuje Kierownik działu administracyjno –
gospodarczego lub inna osoba upoważniona przez Dyrektora Domu. Osobę zastępującą
Dyrektora oraz zakres jej praw i obowiązków określa Dyrektor udzielając jej stosownego
upoważnienia. Osoba zastępująca Dyrektora ma obowiązek poinformować go o podjętych w
czasie sprawowania zastępstwa decyzjach.
6. W niedzielę, święta i dni ustawowo wolne od pracy oraz w godzinach popołudniowych i
nocnych za prawidłowe funkcjonowanie domu odpowiadają osoby pełniące dyżur, o nagłych
zdarzeniach wynikłych w czasie pełnienia dyżuru zobowiązane są powiadomić niezwłocznie
bezpośredniego przełożonego, a w przypadku braku możliwości nawiązania kontaktu z
bezpośrednim przełożonym, Dyrektora.
§ 7
1. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących działalności Domu oraz kontrolę
wewnętrzną sprawują:
1) Dyrektor w zakresie wszystkich działów Domu;
2) Główny Księgowy w zakresie gospodarki finansowej Domu;
3) Osoby kierujące działami organizacyjnymi, zgodnie z zakresem działania.
2. Osoby kierujące działami organizacyjnymi i pracownicy na samodzielnych stanowiskach
zobowiązane są do przestrzegania aktualnych przepisów dotyczących ich zakresu obowiązków i
odpowiedzialności.
§ 8
W domu obowiązuje zasada jednoosobowego kierownictwa i odpowiedzialności, wyrażająca się tym, że
każdego pracownika Domu obowiązują zarządzenia i polecenia otrzymywane od bezpośredniego
przełożonego lub Dyrektora Domu i osobista odpowiedzialność za ich wykonanie przed bezpośrednim
zwierzchnikiem lub Dyrektorem Domu.
§ 9
1. Wszyscy pracownicy Domu są obowiązani do zachowania tajemnicy dotyczącej spraw Domu, a
w szczególności: zachowań mieszkańców, ich stanów chorobowych oraz finansowych.
Udzielanie informacji na zewnątrz osobom postronnym przez pracowników jest
niedopuszczalne.
2. W przypadku naruszenia przez pracownika obowiązku o którym mowa w ust. 1, pracownik
podlega odpowiedzialności, wynikającej z właściwych przepisów prawa oraz regulacji
wewnętrznych Domu.
§ 10
W skład Domu wchodzą następujące działy:
1. Dział terapeutyczno – opiekuńczy;
2. Dział administracyjno – gospodarczy;
3. Dział finansowo – księgowy;


Rozdział IV
Struktura organizacyjna Domu
§ 11
1. Dział terapeutyczno – opiekuńczy kierowany jest przez kierownika, a w przypadku jego
nieobecności przez jego zastępcę, kierownikowi podlegają bezpośrednio:
1) Zastępca kierownika;
2) Starszy specjalista pracy socjalnej;
3) Pielęgniarka;
4) Opiekunowie;
5) Starsi opiekunowie;
6) Opiekunowie kwalifikowani w domu pomocy społecznej;
7) Instruktor terapii zajęciowej;
8) Instruktor ds. kulturalno – oświatowych;
9) Technik fizjoterapii;
10) Kapelan;
11) Pokojowe;
12) Starsze pokojowe
2. Dział administracyjno – gospodarczy kierowany jest przez kierownika, któremu podlegają
bezpośrednio:
1) Magazynier - intendent;
2) Kucharze;
3) Pomoc kuchenna;
4) Konserwator;
5) Kierowca.
3. Dział finansowo – księgowy, kierowany jest przez Główną Księgową, której podlega
bezpośrednio: Starszy Księgowy.
§ 12
Szczegółowe zadania pracowników Domu zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach pracy,
określają imienne zakresy czynności.
§ 13
Schemat organizacyjny zatrudnienia stanowi załącznik 1 do Regulaminu.


Rozdział V
Zakres zadań komórek organizacyjnych
§ 14
1. Działem terapeutyczno – opiekuńczym kieruje Kierownik Działu terapeutyczno – opiekuńczego,
który podlega bezpośrednio Dyrektorowi.
2. W przypadku nieobecności Kierownika Działu jego obowiązki przejmuje Zastępca Kierownika
Działu terapeutyczno – opiekuńczego.
3. Do zadań Działu terapeutyczno – opiekuńczego należy:
1) pomoc nowoprzybyłym mieszkańcom w adaptacji i zabezpieczenia mienia osobistego;
2) pomoc mieszkańcom w rozwiązywaniu ich codziennych problemów;
3) rozwój samorządności wśród mieszkańców, współpraca z Samorządem mieszkańców;
4) prowadzenie terapii zajęciowej wśród mieszkańców i ich aktywizacja;
5) prowadzenie działalności kulturalno – oświatowej, rekreacyjnej i turystycznej wśród
mieszkańców poprzez organizowanie świąt i uroczystości okazjonalnych, organizowanie imprez
integracyjnych, artystycznych i wycieczek;
6) inspirowanie mieszkańców do udziału w amatorskich pracach artystycznych oraz tworzenie grup
zainteresowań i eksponowanie ich twórczości;
7) współpraca z placówkami kulturalno – oświatowymi;
8) zapewnienie kontaktu z kapłanem i udziału w praktykach religijnych zgodnie z wyznaniem
mieszkańca, organizowanie ostatniej posługi;
9) zapewnienie opieki mieszkańcom podczas organizowanych imprez oraz wycieczek poza domem;
10)dokonywanie zakupów mieszkańcom;
11)prowadzenie dokumentacji mieszkańców;
12)utrzymywanie kontaktu z rodzina mieszkańca i środowiskiem;
13)prowadzenie ewidencji urlopów mieszkańców;
14)podnoszenie sprawności mieszkańców poprzez rehabilitację;
15) zaopatrzenie mieszkańców w leki;
16)współpraca z placówkami ochrony zdrowia, ośrodkami pomocy społecznej i innymi
instytucjami;
17)kreowanie modelu zachowań pro zdrowotnych ze szczególnym propagowaniem różnych form
zajęć ruchowych, które pozwolą na utrzymanie możliwie dobrej sprawności fizycznej
mieszkańców;
18)opracowywanie indywidualnych planów wsparcia mieszkańców oraz wspólna z mieszkańcami
ich realizacja;
19)stymulowanie nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktu z rodziną i społecznością
lokalną;
20)podejmowania działań zmierzających do usamodzielnienia się mieszkańca w miarę jego
możliwości;
21)utrzymanie należytego stanu higieniczno – sanitarnego wszystkich pomieszczeń Domu w tym
pokoi mieszkańców;
22)utrzymanie w czystości bielizny oraz odzieży użytkowej mieszkańców Domu;
23)pomoc przy zmianie bielizny pościelowej mieszkańcom;
24)ubieranie, mycie i kąpanie mieszkańców, którzy nie mogą samodzielnie wykonać tych
czynności;
25)wydawanie posiłków i karmienie mieszkańców niezdolnych do samodzielnego spożywania
posiłków;
26)kontrola wyżywienia mieszkańców, co do zgodności z zaleconą dietą;
27)ustalenie aktualnej sytuacji mieszkańca przed przyjęciem do Domu w miejscu jego zamieszkania
lub pobytu, która stanowi podstawę opracowania indywidualnego planu wsparcia, po przyjęciu
tej osoby do domu;
28)pomoc mieszkańcom w załatwianiu spraw osobistych;
29) współpraca z innymi działami Domu.
§ 15
1. Działem administracyjno – gospodarczym kieruje Kierownik działu administracyjno –
gospodarczego, który podlega bezpośrednio Dyrektorowi
2. Do zadań działu administracyjno-gospodarczego należy:
1) opracowywanie projektów umów zawieranych przez osoby reprezentujące Dom;
2) prowadzenie spraw osobowych pracowników związanych z zatrudnieniem;
3) obsługa sekretariatu, prowadzenie zakładowej składnicy akt, prowadzenie zamówień
publicznych;
4) utrzymanie w pełnej sprawności urządzeń i instalacji będących na wyposażeniu Domu;
5) zapewnienie pełnego zaopatrzenia niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania Domu, w
szczególności wyposażenia w niezbędne meble i sprzęty, pościel i bieliznę pościelową, środki
utrzymania czystości i higieny osobistej oraz artykuły spożywcze i medyczne;
6) nadzór nad utrzymaniem porządku, w pomieszczeniach kuchennych a także nadzór i
odpowiedzialność za stan techniczny urządzeń i wyposażenie kuchni;
7) przygotowywanie oraz wydawanie posiłków mieszkańcom zgodnie z zaleconą dietą;
8) dbanie o właściwą jakość wyżywienia oraz stała kontrola wydawanych posiłków;
9) zapewnienie niezbędnych warunków do prawidłowego funkcjonowania Domu, zwłaszcza
stałego oświetlenia, sprawnego funkcjonowania urządzeń, dostarczania ciepłej wody,
odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach;
10) utrzymanie w czystości oraz konserwacja bielizny i odzieży użytkowanej przez mieszkańców
oraz będącej na wyposażeniu Domu;
11) prowadzenie remontów i napraw, a także dbanie o racjonalne wykorzystanie środków
rzeczowych i finansowych przeznaczonych na te cele;
12) dokonywanie okresowych przeglądów technicznych budynków i urządzeń;
13) prowadzenie gospodarki materiałowej oraz nadzór nad magazynem i zaopatrzeniem;
14) nadzór nad przestrzeganiem przepisów BHP, ppoż., sanitarnych oraz szkolenie pracowników w
tym zakresie;
15) zabezpieczenie czystości i porządku na terenie obiektów i otoczenia Domu, poza
powierzchnią zamieszkałą przez mieszkańców Domu;
16) utrzymanie w należytym stanie terenów zielonych Domu;
17) zabezpieczenie mienia i pomieszczeń przed kradzieżą i pożarem;
18) prowadzenie spraw kadrowych pracowników;
19) prowadzenie ewidencji czasu pracy;
20) współpraca z innymi działami domu.
§ 16
1. Działem finansowo –księgowym kieruje Główny Księgowy który podlega bezpośrednio
Dyrektorowi.
2. Do zadań działu finansowo – księgowego należy:
1) opracowywanie projektów planów finansowych i budżetu oraz analiza wykonania tych planów;
2) prowadzenie księgowości, kalkulacji i sprawozdawczości finansowej zgodnie z obowiązującym
przepisami;
3) przeprowadzanie okresowych analiz stanu majątkowego i wyników finansowych Domu;
4) sporządzanie list płac pracownikom Domu, prowadzenie dokumentacji z tym związanej,
terminowa wypłata wynagrodzeń;
5) wnioskowanie składu komisji inwentaryzacyjnej oraz współpraca z komisją inwentaryzacyjną w
toku przeprowadzanej inwentaryzacji;
6) rozliczanie inwentaryzacji;
7) rozliczanie dochodów;
8) naliczanie podatków zgodnie z obowiązującymi przepisami;
9) bezpieczne przechowywanie depozytów mieszkańców i prowadzenie ksiąg depozytów;
10)przechowywanie i zabezpieczanie ksiąg i dowodów księgowych oraz przestrzeganie właściwego
obiegu dokumentów finansowych zgodnie z obowiązującą instrukcją;
11)opracowywanie przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora Domu dotyczących
prowadzenia rachunkowości;
12)współpraca z innymi działami Domu

.
Rozdział VI
Prawa i obowiązki mieszkańców
§ 17
Mieszkańcy mają prawo do:
1) organizowania czasu wolnego według własnego uznania;
2) należytego i godnego traktowania przez pracowników Domu i innych mieszkańców;
3) uzyskiwania pełnej informacji o usługach świadczonych przez Dom i zasad korzystania z nich;
4) uzyskiwania właściwej pomocy w zaspokajaniu swoich potrzeb bytowych, kulturalnych i
religijnych;
5) pomocy ze strony pracownika pierwszego kontaktu oraz innych pracowników w rozwiązywaniu
osobistych problemów;
6) posiadania za zgodą Dyrektora własnych, a jednocześnie spełniających wymogi sanitarne
sprzętów i przedmiotów osobistych;
7) posiadania i korzystania z własnego ubrania i bielizny osobistej;
8) oddawania przedmiotów wartościowych i środków pieniężnych do Depozytu Domu na zasadach
określonych w Regulaminie postępowania z depozytami wartościowymi;
9) zgłaszania propozycji i potrzeb w urządzaniu zajmowanego mieszkania;
10) utrzymywania kontaktów z rodziną i bliskimi osobami, przyjmowania odwiedzin;
11) włączania się do pracy na rzecz Domu;
12) uczestniczenia w kształtowaniu programu i kierunków działania samorządu mieszkańców
poprzez zgłaszanie wniosków na zebraniu mieszkańców;
13)swobodnego wypowiadania swoich uwag na temat organizacji Domu, realizacji praw
mieszkańców, działalności Rady Mieszkańców i poszczególnych jej członków lub komisji oraz
w innych istotnych sprawach;
14) korzystania z oferty programowej Domu i Rady Mieszkańców;
15) korzystania z codziennej prasy i książek znajdujących się w punkcie bibliotecznym
funkcjonującym w Domu;
16) przebywania poza Domem w okresach dłuższych niż doba po uprzednim powiadomieniu
Kierownika Działu Terapeutyczno- Opiekuńczego, Dyrektora lub osoby będącej na dyżurze;
17)samodzielnego przygotowywania sobie dodatkowych posiłków w ogólnie dostępnych
kuchenkach;
18) dokonywania zakupów przez pracownika Domu w przypadku trudności w dysponowaniu
własnymi środkami pieniężnymi;
19) uzyskiwania aktualnej informacji o opłatach za pobyt w Domu i za okres przebywania poza
Domem, zawartych w ustawie o pomocy społecznej oraz rozporządzeniach wykonawczych
do ustawy;
20) zgłaszania skarg i wniosków do Rady Mieszkańców, Kierownika Działu TerapeutycznoOpiekuńczego,
Kierownika Działu administracyjno – gospodarczego i Dyrektora Domu;
21) osobistych rozmów z Dyrektorem w sprawach skarg i wniosków w określonych dniach tygodnia
i godzinach, podanych do wiadomości na tablicy ogłoszeń.
§ 18
Do obowiązków mieszkańców Domu należy:
1) ponoszenie odpłatności za pobyt w Domu w wysokości określonej decyzją o odpłatności;
2) dbałość o higienę osobistą, wygląd zewnętrzny, troska o mienie Domu, a w szczególności mienie
będące w bezpośredniej jego dyspozycji;
3) uzyskiwanie zgody Dyrektora na wszelkie zmiany w mieszkaniu związane z przemieszczaniem
oraz demontowaniem urządzeń i sprzętu a także uzyskiwanie zgody Dyrektora na umieszczenie
w mieszkaniu własnych sprzętów i urządzeń.
4) niezwłoczne powiadomienie personelu o awarii, uszkodzeniu sprzętu lub urządzeń Domu;
5) właściwe korzystanie z kuchenek, dbałość o ich stan i porządek oraz nie wynoszenie
wyposażenia poza wyznaczone miejsca;
6) terminowe zwracania książek i gazet;
7) przestrzeganie ustalonych godzin spożywania posiłków: śniadanie 8.00 – 10.00, obiad 13.00 –
15.00, kolacja 18.00 – 20.00;
8) kulturalne i życzliwe zachowania się w stosunku do innych mieszkańców i pracowników Domu;
9) przestrzeganie przyjętych norm i zasad współżycia pomiędzy mieszkańcami i pracownikami;
10) przestrzeganie zasad BHP i p. pożarowych stosownie do zaleceń personelu;
11) zachowanie trzeźwości;
12) zgłaszanie Kierownikowi Działu Terapeutyczno-Opiekuńczego, Dyrektorowi lub opiekunowi
będącemu na dyżurze zamiaru przebywania poza Domem;
13) podawanie adresu swojego pobytu Kierownikowi Działu Terapeutyczno-Opiekuńczego,
Dyrektora lub osobie będącej na dyżurze, pracownikowi pierwszego kontaktu w przypadku
wyjazdu poza teren Domu;
14) powiadomienie Kierownika Działu terapeutyczno – opiekuńczego, Dyrektorowi, osoby będącej
na dyżurze, lub pracownika pierwszego kontaktu o sytuacjach uniemożliwiających powrót do
Domu w terminie wcześniej ustalonym. W takich sytuacjach mieszkaniec ma obowiązek podać
nowy termin powrotu;
15) zgłaszanie pielęgniarce lub opiekunom dyżurnym faktu przyjmowania odwiedzin krewnych i
znajomych;
16) współdziałanie z pracownikiem pierwszego kontaktu w zaspokajaniu swoich potrzeb;
17) przestrzeganie ciszy nocnej w godzinach 22.00 – 6.00;
18) przestrzeganie Regulaminu obowiązującego w Domu.
§ 19
Przypadki niestosowania niniejszego Regulaminu będą rozpatrywane przez Samorząd Mieszkańców i
Dyrektora Domu.
§ 20
Dyrektor Domu jest zobowiązany zapoznać pracowników i mieszkańców Domu z postanowieniami
niniejszego Regulaminu.
§ 21
Zmiana treści Regulaminu wymaga formy właściwej do jego przyjęcia.
§ 22
Regulamin obowiązuje od dnia przyjęcia przez Zarząd Powiatu w Mońkach.

Metryka strony

Udostępniający: Dom Pomocy Społecznej "Dom Kombatanta" w Mocieszach

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Zamojtuk – Sak

Wprowadzający: Patrycja Oszczapińska

Data modyfikacji: 2017-03-16

Opublikował: Patrycja Oszczapińska

Data publikacji: 2017-03-15