Struktura organizacyjna

W skład Domu wchodzą:
1) Dział terapeutyczno-opiekuńczy
2) Dział administracyjno-gospodarczy
3) Dział finansowo-księgowy

Do zadań działu terapeutyczno-opiekuńczego należy:

  1. pomoc nowoprzybyłym mieszkańcom w adaptacji i zabezpieczenia mienia osobistego;
  2. pomoc mieszkańcom w rozwiązywaniu ich codziennych problemów;
  3. rozwój samorządności wśród mieszkańców, współpraca z Samorządem mieszkańców;
  4. prowadzenie terapii zajęciowej wśród mieszkańców i ich aktywizacja;
  5. prowadzenie działalności kulturalno – oświatowej, rekreacyjnej i turystycznej wśród mieszkańców poprzez organizowanie świąt i uroczystości okazjonalnych, organizowanie imprez integracyjnych, artystycznych i wycieczek;
  6. inspirowanie mieszkańców do udziału w amatorskich pracach artystycznych oraz tworzenie grup zainteresowań i eksponowanie ich twórczości;
  7. współpraca z placówkami kulturalno – oświatowymi;
  8. zapewnienie kontaktu z kapłanem i udziału w praktykach religijnych zgodnie z wyznaniem mieszkańca, organizowanie ostatniej posługi;
  9. zapewnienie opieki mieszkańcom podczas organizowanych imprez oraz wycieczek poza domem;
  10. dokonywanie zakupów mieszkańcom;
  11. prowadzenie dokumentacji mieszkańców;
  12. utrzymywanie kontaktu z rodzina mieszkańca i środowiskiem;
  13. prowadzenie ewidencji urlopów mieszkańców;
  14. podnoszenie sprawności mieszkańców poprzez rehabilitację;
  15. zaopatrzenie mieszkańców w leki;
  16. współpraca z placówkami ochrony zdrowia, ośrodkami pomocy społecznej i innymi instytucjami;
  17. kreowanie modelu zachowań pro zdrowotnych ze szczególnym propagowaniem różnych form zajęć ruchowych, które pozwolą na utrzymanie możliwie dobrej sprawności fizycznej mieszkańców;
  18. opracowywanie indywidualnych planów wsparcia mieszkańców oraz wspólna z mieszkańcami ich realizacja;
  19. stymulowanie nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktu z rodziną i społecznością lokalną;
  20. podejmowania działań zmierzających do usamodzielnienia się mieszkańca w miarę jego możliwości;
  21. utrzymanie należytego stanu higieniczno – sanitarnego wszystkich pomieszczeń Domu  w tym pokoi mieszkańców;
  22. utrzymanie w czystości bielizny oraz odzieży użytkowej mieszkańców Domu;
  23. pomoc przy zmianie bielizny pościelowej mieszkańcom;
  24. ubieranie, mycie i kąpanie mieszkańców, którzy nie mogą samodzielnie wykonać tych czynności;
  25. wydawanie posiłków i karmienie mieszkańców niezdolnych do samodzielnego spożywania posiłków;
  26. kontrola wyżywienia mieszkańców, co do zgodności z zaleconą dietą;
  27. ustalenie aktualnej sytuacji mieszkańca przed przyjęciem do Domu w miejscu jego zamieszkania lub pobytu, która stanowi podstawę opracowania indywidualnego planu wsparcia, po przyjęciu tej osoby do domu;
  28. pomoc mieszkańcom w załatwianiu spraw osobistych;
  29.  współpraca z innymi działami Domu.

Do zadań działu administracyjno-gospodarczego należy:

  1. opracowywanie projektów umów zawieranych przez osoby reprezentujące Dom;
  2. prowadzenie spraw osobowych pracowników związanych z zatrudnieniem;
  3. obsługa sekretariatu, prowadzenie zakładowej składnicy akt, prowadzenie zamówień publicznych;
  4. utrzymanie w pełnej sprawności urządzeń i instalacji będących na wyposażeniu  Domu;
  5. zapewnienie pełnego zaopatrzenia niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania Domu, w szczególności wyposażenia w niezbędne meble i sprzęty, pościel i bieliznę pościelową, środki utrzymania czystości i higieny osobistej oraz artykuły spożywcze i medyczne;
  6. nadzór nad utrzymaniem porządku, w pomieszczeniach kuchennych a także nadzór i odpowiedzialność za stan techniczny urządzeń i wyposażenie kuchni;
  7. przygotowywanie oraz wydawanie posiłków mieszkańcom zgodnie z zaleconą dietą;
  8. dbanie o właściwą jakość wyżywienia oraz stała kontrola wydawanych posiłków;
  9. zapewnienie niezbędnych warunków do prawidłowego funkcjonowania Domu, zwłaszcza stałego oświetlenia, sprawnego funkcjonowania urządzeń, dostarczania ciepłej wody, odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach;
  10. utrzymanie w czystości oraz konserwacja bielizny i odzieży użytkowanej przez mieszkańców oraz będącej na  wyposażeniu Domu;
  11. prowadzenie remontów i napraw, a także dbanie o racjonalne wykorzystanie środków rzeczowych i finansowych przeznaczonych na te cele;
  12. dokonywanie okresowych przeglądów technicznych budynków i urządzeń;
  13. prowadzenie gospodarki materiałowej oraz nadzór nad magazynem i zaopatrzeniem;
  14. nadzór nad przestrzeganiem przepisów BHP, ppoż., sanitarnych oraz szkolenie pracowników w tym zakresie;
  15. zabezpieczenie czystości i porządku na terenie obiektów i otoczenia Domu, poza powierzchnią zamieszkałą przez mieszkańców Domu;
  16. utrzymanie w należytym stanie terenów zielonych Domu;
  17. zabezpieczenie mienia i pomieszczeń przed kradzieżą i pożarem;
  18. prowadzenie spraw kadrowych pracowników;
  19. prowadzenie ewidencji czasu pracy;
  20. współpraca z innymi działami domu.

 

Do zadań działu  finansowo – księgowego należy:

  1. opracowywanie projektów planów finansowych i budżetu oraz analiza wykonania tych planów;
  2. prowadzenie księgowości, kalkulacji i sprawozdawczości finansowej zgodnie z obowiązującym przepisami;
  3. przeprowadzanie okresowych analiz stanu majątkowego i wyników finansowych Domu;
  4. sporządzanie list płac pracownikom Domu, prowadzenie dokumentacji z tym związanej, terminowa wypłata wynagrodzeń;
  5. wnioskowanie składu komisji inwentaryzacyjnej oraz współpraca z komisją inwentaryzacyjną w toku przeprowadzanej inwentaryzacji;
  6. rozliczanie inwentaryzacji;
  7. rozliczanie dochodów;
  8. naliczanie podatków zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  9. bezpieczne przechowywanie depozytów mieszkańców i prowadzenie ksiąg depozytów;
  10. przechowywanie i zabezpieczanie ksiąg i dowodów księgowych oraz przestrzeganie właściwego obiegu dokumentów finansowych zgodnie z obowiązującą instrukcją;
  11. opracowywanie przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora Domu dotyczących prowadzenia rachunkowości;
  12. współpraca z innymi działami Domu.

 

Metryka strony

Udostępniający: Dom Pomocy Społecznej "Dom Kombatanta" w Mocieszach

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Zamojtuk – Sak

Wprowadzający: Patrycja Oszczapińska

Data modyfikacji: 2017-03-15

Opublikował: Patrycja Oszczapińska

Data publikacji: 2017-03-15